Tuesday 10 September 2013

naik gunung..

assalamualaikum & selamat sihat belaka..

tengah-tengah pagi buta ni aku nak kongsi serba sikit pasal minat aku..aku gila dengan tiga (3) benda..makna kata kalau orang ajak, aku susah nak cakap cannot..

pertama pasal kamera..aku memang gila babas dengan benda kotak kaler itam ni..
kedua pasal naik gunung/trekking masuk hutan & pegi pulau..aku baru mula berjinak-jinak la..takde hardcore sangat..tapi sejak dua menjak ni aku dah sangat jarang naik gunung..bahasa mudahnya, udah gantung beg..tapi bukan pencen..pulau plak nanti la aku citer..
ketiga pasal futsal...biar la x terer main pun..dapat tendang dua tiga kali dalam satu game cukup la..nak score mmg susah..memandangkan sekarang dah ade pouchbag deuter 2+1 kat perot..tambah plak penah patah tulang area jari..omputih cakap 'displaced metatarsal fracture'...bertongkat jugak bape minggu entah..

ALLAH MAHA BESAR..itu je yang aku mampu cakap...trekking banyak jam dalam hutan..kadang-kadang pewai..kadang-kadang cakap sorang..kadang-kadang tak cukup napas..semua tu terbayar time sampai tempat yang di target..sebenarnya aku tak kejar puncak..aku cuma nak tengok sekeliling masa trekking..sebab tu aku dalam kalangan orang yang sampai lambat ke campsite..

so, aku nak share sikit gambo sepanjang trekking..gambo kat atas tu  aku amik masa on da way nak ke air terjun Lepoh, Selangor...


ini plak masa event ' Sleepless Night At Broga' anjuran Latepackers...memang sleepless..esok nya masing-masing mata drakula...yang pompuan mata panda..

air terjun chemerong..tinggi wooo...ini masa event chemerong berembun lansir..the best trekking ever!!


ini plak time kat Lata Tembakah, Terengganu..saje jenjalan abiskan masa hujung minggu...



tempat ni aku panggil Blue Lagoon..dalam gambo air nampak ijau..tapi real nampak biru campur ijau..masa ni alu teman sorg student Phd dari University of Colorado..dia nak ambik sampel tanah..dua kali pegi sini..1st sesat..2nd baru jumpa..ni tempat larangan sebab bawah jagaan UPM..

masa pi kundasang ngan geng Limbang..naik gunung pakai kereta..


muka konon rambo masuk hutan...beware-choking hazard..gunung nuang..


geng masa study dulu..event CBL ni..peristiwa anak tupai..masing-masing perangai cam budak belum sunat...

wookey...cukup setakat ni..esok mau bangun pagi..gosok gigi..cuci muka..terus wuduk..pastu masuk keje shift siang jaga baby....agak-agak anak aku nanti minat x naik gunung??? entahlah....


No comments:

Post a Comment